O firmie

Jim Aud | założyciel firmy

Marka Purist Audio Design narodziła się ponad 30 lat temu w garażu Jima.

Od zawsze byliśmy audiofilami i innowatorami.

Na rynku jest wiele produktów, które można uznać za wzorowane na rozwiązaniach Purist Audio Design:

• Pierwsze kable audiofilskiej jakości ekranowane cieczą,
  • Pierwsze kable obrabiane metodą Cyromag©,
  • Pierwsze rozwiązania do wygrzewania systemu audio,
  • Pierwsze kable z niestandardowymi, siatkowymi otulinami

…. i wiele więcej.

Purist Audio Design znaczy: innowacja, historia i dedykacja. Pozwól nam połączyć Cię z muzyką.

Jim Aud | założyciel firmy, dyrektor generalny

Założyłem Purist Audio Design z miłości do high-endowego audio i pragnienia jego doskonalenia.

Moje zainteresowanie high-endem jest życiową ambicją, która narodziła się w czasach, gdy służyłem w Amerykańskich Siłach Powietrznych (US Air Force). Byłem technikiem elektronikiem, a wielu oficerów posiadało elektronikę Marantza, Dynaco ST70 oraz inne urządzenia. Przynosili je więc do mnie, gdy wymagały naprawy. Po pewnym czasie zdałem sobie sprawę, że powinienem nie tylko składać takie urządzenie, ale także je ulepszać. Tak też zaproponowałem. Pracowałem dorywczo w firmie Radio Shack, która była jedynym serwisem elektroniki w promieniu 150 mil, więc wszystko co wymagało naprawy trafiało do mnie, dużą część urządzeń stanowiły w tym czasie urządzenia audio. Później zostałem zapisany na 52-tygodniowy kurs elektroniczny z zakresu elektroniki lotniczej, radarów, komputerów i dziedzin pokrewnych, stanowiący część mojego treningu wojskowego. Nazwano mnie „specjalistą ds. systemów sensorowych w lotnictwie dla układów elektro-optycznych”.

Od tamtego czasu nigdy nie przestałem się uczyć. Zdobyłem stopień inżyniera elektroniki na Uniwersytecie w Brescii, następnie studiując przez prawie dwa lata informatykę w Westinghouse. Później przybyłem do stacji badań nuklearnych w południowym Teksasie i studiowałem, jak to oni dziś nazywają, fizykę nuklearną. Oto wierzchołek góry lodowej; postawiłem na edukację, ponieważ uważam to za bardzo ważne jeżeli chcesz żyć pełnią życia.

Zebrałem całą moją wiedzę i założyłem firmę Purist Audio Design. Zaczynałem w garażu i zacząłem się rozrastać. Początkowo ludzie myśleli, że jestem trochę szalony, ale zapoczątkowałem trendy, które dziś są szeroko stosowane w przemyśle. Zawsze możesz zrobić coś lepiej. W całości oddałem się Purist Audio Design około roku 1986, po czym w końcu wyszliśmy z garażu.

To, co skłoniło mnie do wyspecjalizowania się w zakresie okablowania, to moja chęć patrzenia w przyszłość. Zrozumiałem, że problemy, jakie mieliśmy w 1986 roku ze sprostaniem high-endowym wymaganiom to RF (częstotliwości radiowe), EMI (interferencje elektromagnetyczne) oraz wibracje. Rozglądając się wówczas, nie udało mi się znaleźć nikogo, kto oferowałby rozwiązanie tych problemów. Zaprezentowałem więc pierwszy kabel, Aqueous. Pierwszy Aqueous miał warstwę cieczy wokół przewodnika przez co został nazwany „Teksańskim kablem wodnym” przez recenzentów.

Dziś, gdy zadzwonisz do Purista, porozmawiasz z prawdziwym człowiekiem, usłyszysz ludzki głos. W dalszym ciągu robimy kable tu, w USA. Każdy Twój telefon jest mile widziany. Byłbym bardzo szczęśliwy, by móc usłyszeć o Twoim systemie i co Purist może dla Ciebie zrobić. Naprawdę zrobimy to.

Kimberly Aud-Stahl | dyrektor finansowy

Mając ojca takiego jak Jim, kochałam high-endowe audio już w chwili, gdy się urodziłam.

Razem z nim budowałam swój pierwszy system w bardzo młodym wieku. Zawsze było coś, co robiliśmy razem: prawdę mówiąc – system, który stoi w moim obecnym biurze jest jednym z tych, które wspólnie złożyliśmy.

Pracuję jako Dyrektor Finansowy w Purist Audio Design, jednak gdy zaczynałam nie był to jeszcze Purist Audio Design. Była to idea wewnątrz rodzinnego garażu. Pracowałam przy ręcznym wytwarzaniu kabli. Znam każdy etap procesu. Kiedy opracowaliśmy naszą pierwszą poważną serię kabli, RevA, byłam częścią zespołu. Dopiero później, gdy moja wiedza okrzepła, przeniosłam się do zarządzania finansami i podróżami dla Purista.

Praca w międzynarodowej firmie jest czymś co znam i co chciałam robić odkąd skończyłam 4 lata. W tamtym czasie mój ojciec poszerzał swoją wiedzę na temat komputerów. Przez jego harmonogram zajęć miałam okazję poznać interesujących ludzi z Hiszpanii, Australii, Francji i wielu innych miejsc. Spotkania z tymi fascynującymi ludźmi i rozmowa z nimi tylko pogłębiła moje zainteresowania. Nie miałam żadnych wątpliwości, co chcę robić w życiu. Myślę, że miałam wtedy 12 lat.

Na studiach, na kierunku specjalizujących się w handlu międzynarodowym, ze szczególnym naciskiem na rozwijające się rynki, wszystko zaczęło nabierać sensu. Studiowałam za granicą w Europie wschodniej i zachodniej, a także w południowej Azji. Wykorzystywałam każdą możliwą szansę studiowania  za granicą, spędzając nawet wakacje na podróżowaniu po różnych krajach. Za każdym razem jak podróżowałam, stawało się dla mnie jasne jak wiele można było się nauczyć i jak ogromna jest różnorodność w kwestii gustów muzycznych.

Aktualnie podróżuję po całym świecie dla marki Purist Audio Design. Byłam jedną z pierwszych kobiet na stanowisku kierowniczym w branży high-endowego audio. Teraz, gdy mam mały udział przy wytwarzaniu kabli, ciężko pracuję, aby być pewną, że nasze produkty trafią tam, gdzie mają trafić. Kiedy tylko mogę, przyprowadzam swoje córki, aby być pewną, że miłość do podróży i muzyki zostanie przekazana kolejnemu pokoleniu.